Problem med trycket

Blue sea

Well-known member
Hej. Jag har Expobar Mini Barista från 2010 och jag har problem med trycket. Jag har spelat upp en video som man kan se på följande länk
Med vänliga hälsningar
 

Jonken

Well-known member
Moderator
Det verkar läcka in vatten i ångkokaren. Antagligen har du kalk i en solenoid, försök avkalka lite försiktigt.
 

Jonken

Well-known member
Moderator
Är du säker på att du lyckades med det? Akta så att du inte har avkalkningsmedel kvar i ångkokaren nu.

En annan förklaringen vore om det är hål i värmeväxlaren (finns flera versioner, men jag tror att även dubbelkokaren kan ha en som går igenom ångkokaren).
 

piphalu

Well-known member
Fråga är det en dual eller singel boiler ?
Berätta lite om hur det blev så här har du mekat och växlat 2 sladdar eller vad hände innan det blev så här.
 
Senast ändrad:

piphalu

Well-known member
Kollade din historia här på forumet, det skulle nog kunna vara magnetventilen som du har haft problem med som inte är rätt ihop monterad och släpper in vatten i ångbryggaren så fort du startar pumpen.
Ventilen ifråga skall vara tät tills magneten öppnar ventilen, fjädern skall trycka kolven mot sätet dvs åt vänster på dina bilder i förra inlägget.
 
Senast ändrad:

Blue sea

Well-known member
Kollade din historia här på forumet, det skulle nog kunna vara magnetventilen som du har haft problem med som inte är rätt ihop monterad och släpper in vatten i ångbryggaren så fort du startar pumpen.
Ventilen ifråga skall vara tät tills magneten öppnar ventilen, fjädern skall trycka kolven mot sätet dvs åt vänster på dina bilder i förra inlägget.
Jag har fått följande svar från supporten:
"Den inre delen på bilderna som heter pistong så ska fjädern in i det lilla hålet på den platta sidan och den platta delen ska va uppåt alltså kl 12. Den delen av pistongen med gummisidan ska nedåt alltså kl 18."
Jag har satt fjäder i hålet som syns på bild nummer 2 och den del ska vara uppåt och gummisidan är nedåt och har stängt med överdel som är på bild 3 och satte kol på den med 3 inkopplade kablar. Har jag gjort fel?
 

Bilagor

  • pastedImage.png
    pastedImage.png
    42.8 KB · Visningar: 1
  • 3 way solenoid ventil bild 1.jpg
    3 way solenoid ventil bild 1.jpg
    571.9 KB · Visningar: 1
  • 3 way solenoid ventil bild 2.jpg
    3 way solenoid ventil bild 2.jpg
    654.2 KB · Visningar: 1
  • Övredel2.jpg
    Övredel2.jpg
    5 MB · Visningar: 0
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
15,438
Inlägg
161,047
Medlemmar
19,884
Senaste medlemmen
sökerkaffe
Topp