Tack. Det ska jag göra.Det verkar läcka in vatten i ångkokaren. Antagligen har du kalk i en solenoid, försök avkalka lite försiktigt.
Jag har fått följande svar från supporten:Kollade din historia här på forumet, det skulle nog kunna vara magnetventilen som du har haft problem med som inte är rätt ihop monterad och släpper in vatten i ångbryggaren så fort du startar pumpen.
Ventilen ifråga skall vara tät tills magneten öppnar ventilen, fjädern skall trycka kolven mot sätet dvs åt vänster på dina bilder i förra inlägget.
Nja, det är det nog ingen risk för. Det sannolika är att solenoiden eller möjligtvis styrningen av den felar.Kanske jag måste byta ångkokare