Kaffegalningen
Brewtal kaffenörd
Tjenamoss!
Japp, det som ni precis har läst är sant. Det måste det ju vara, för det står skrivet i en tråd på ett forum på internet!
Jag lägger helt enkelt ner försäljningen av nyrostat kaffe, och jag kommer inte heller att erbjuda gammelrostat kaffe. Så det är lönlöst att ni frågar efter det.
"Men varför... VARFÖR", skriker alla i en överväldigande tårfylld tonart. Och svaret är att det helt enkelt går alldeles för bra för "mitt riktiga" företag. Jag får jobba häcken av mig, tidigare have vi relativt mycket att göra och nu har vi mer än dubblat omsättningen på ett år... Jag har fått nyanställa folk för att hinna med, jobba kvällar och nätter, köpa mer datorer så jag hinner bearbeta allt material...
Att jag då ska springa iväg och rosta kaffe (vilket jag gjort till i princoip självkostnad), samtidigt som de anställda får jobba mer (istället för mig som ju är och roar mig med att rosta kaffe) är ju i praktiken en ren förlustaffär för mig. Jag kan leva med att inte tjäna pengar på kafferostandet, det är kul att rosta! Men att förlora pengar för att få rosta till folk, när jag redan lider av tidsbrist... Nej, där går nog min idealistiska gräns.
Till de två stackare som jag har lovat leverans i både en och två veckor kan jag bara säga: Ni kommer att få era bönor. Jag kommer att posta kaffet på måndag. Men ni har väl redan hört det så många gånger nu att ni bara rycker på axlarna åt det... Sorry. Dålig kundservice är bedrövligt, och ingenting som jag vill stå bakom. Det är ett av skälen till att jag lägger ner. Kan jag inte leverera topp topp i både service och kvalitet kan det lika gärna vara.
Japp, det som ni precis har läst är sant. Det måste det ju vara, för det står skrivet i en tråd på ett forum på internet!
Jag lägger helt enkelt ner försäljningen av nyrostat kaffe, och jag kommer inte heller att erbjuda gammelrostat kaffe. Så det är lönlöst att ni frågar efter det.
"Men varför... VARFÖR", skriker alla i en överväldigande tårfylld tonart. Och svaret är att det helt enkelt går alldeles för bra för "mitt riktiga" företag. Jag får jobba häcken av mig, tidigare have vi relativt mycket att göra och nu har vi mer än dubblat omsättningen på ett år... Jag har fått nyanställa folk för att hinna med, jobba kvällar och nätter, köpa mer datorer så jag hinner bearbeta allt material...
Att jag då ska springa iväg och rosta kaffe (vilket jag gjort till i princoip självkostnad), samtidigt som de anställda får jobba mer (istället för mig som ju är och roar mig med att rosta kaffe) är ju i praktiken en ren förlustaffär för mig. Jag kan leva med att inte tjäna pengar på kafferostandet, det är kul att rosta! Men att förlora pengar för att få rosta till folk, när jag redan lider av tidsbrist... Nej, där går nog min idealistiska gräns.
Till de två stackare som jag har lovat leverans i både en och två veckor kan jag bara säga: Ni kommer att få era bönor. Jag kommer att posta kaffet på måndag. Men ni har väl redan hört det så många gånger nu att ni bara rycker på axlarna åt det... Sorry. Dålig kundservice är bedrövligt, och ingenting som jag vill stå bakom. Det är ett av skälen till att jag lägger ner. Kan jag inte leverera topp topp i både service och kvalitet kan det lika gärna vara.