Köpa epressomaskin med dubbelkokare, PID och rostfritt stål – Lelit Bianca?

Fikahhh!!!

Active member
Tror bestämt att min Quickmill Andreja Premium ska få gå i pension efter 19 års trogen tjänst. Damen är sliten och jag orkar inte hålla på med reparationer längre, vill ha en med dubbelkokare och PID. Lutar starkt åt en Lelit Bianca men om nån har förslag på något annat som av nån anledning är att föredra så tas tips gärna emot. Gör både espresso och mjölkblask. Vill ha traditionellt utseende med blankpolerat stål. Inget pulverlackat elände tack. Biancans trädetaljer är nog max vad jag står ut med vad gäller estetiska utsvävningar. Ännu mer traditionellt utseende vore inte helt fel.
 
Senast ändrad:

Flow

Member
Tror bestämt att min Quickmill Andreja Premium ska få gå i pension efter 19 års trogen tjänst. Damen är sliten och jag orkar inte hålla på med reparationer längre, vill ha en med dubbelkokare och PID. Lutar starkt åt en Lelit Bianca men om nån har förslag på något annat som av nån anledning är att föredra så tas tips gärna emot. Gör både espresso och mjölkblask. Vill ha traditionellt utseende med blankpolerat stål. Inget pulverlackat elände tack. Biancans trädetaljer är nog max vad jag står ut med vad gäller estetiska utsvävningar. Ännu mer traditionellt utseende vore inte helt fel.
Här har du en dubbelkokare med PID och rotationspump till ett pris som nog blir svårt att matcha:
 

Fikahhh!!!

Active member
Det blev efter några vändor en Bianca. Har precis bara fått upp den på plats. En hel del att lära kring profilering, pre-infusion och low flow mm. Den här videon tyckte jag klargjorde en del basics:
Även Lance Hedricks video om profilering innehåller nog en del bra good to know:
Ser fram mot en kul resa med den!
 

Fikahhh!!!

Active member
Min gamla Quickmill Andreja Premium ska väl också ut till försäljning. Servades på Kaffecompagniet i höstas, men nu under senvåren slutade den "att värma". Om det beror på nån säkring eller liknande som gått eller om hela kokaren behöver bytas vet jag inte. Får väl sälja den som renoveringsobjekt för den händige antar jag. Exteriört är den i bra skick, regelbundet servad. Eftermonterad brygghustermometer samt öppet portafilter och lite andra tillbehör ingår. Kan levereras till valfri plats i Stockholms-/Uppsalaregionen. Är någon intresserad så är det bara att höra av sig med ett bud!

1000018668.jpg

(Maskinens fötter är bortskruvade på bilden då höjden med fötter inte rymdes där maskinen har stått. Ska såklart skruvas tillbaks.)
 
Senast ändrad:

Forumstatistik

Trådar
15,439
Inlägg
161,059
Medlemmar
19,884
Senaste medlemmen
sökerkaffe
Topp