Kaffegalningen
Brewtal kaffenörd
På tal om besvikelse vill jag minnas du kallade mig besvärande mellanhand senast du hade problem med att DHL slog sönder och levererade till annan adress osv.
Hmmm, vad har detta att göra med diskussionen i tråden? Nåja, here comes:
Paketet ifråga skickades/levererades direkt från Janne Bonin på JBCoffee i Uppsala. Den hade alltså inte ens varit hos Kaffemaskinen för lagerhållning, mellanlandning eller något.
Och då tyckte jag bara att det är enklare att ha att göra med den som faktiskt levererar grejen direkt, med de som skickat den. Jag förstod liksom inte varför det inte skulle vara enklare att ha kontakt direkt med de som skulle ta tag i utbytet av den trasiga leveransen? Det enda du hade att göra i det ärendet var ju att skicka vidare medelanden och svar från den ena till den andra och sedan tillbaka i diskussionen, som ett bollplank.
Och det är väl bara besväligt och onödigt? Jag föredrar direktkontakt med de som jag köper en grej av.