AshJuiceHeretic
Active member
Jag har försökt experimentera med olika bönor, olika mängder vatten och annat för att få till en riktigt söt espresso med mindre syrlighet och bitterhet.
Det jag hittills har fått bäst resultat med är att brygga en ristretto, kanske 20-22 ml, ta bort creman, späda ut med 20 ml hett vatten.
Har någon annan testat detta? Vad tycker ni?
Kallas detta sätt att brygga något särskilt? Känns fel att kalla det för Americano
Det jag hittills har fått bäst resultat med är att brygga en ristretto, kanske 20-22 ml, ta bort creman, späda ut med 20 ml hett vatten.
Har någon annan testat detta? Vad tycker ni?
Kallas detta sätt att brygga något särskilt? Känns fel att kalla det för Americano