Problem med min Francis X3!

mrjohan

Well-known member
YocaL sa:
Tack för hjälpen! :)

För det gör nämligen inte min, så då är det ju garanterat nåt fel med ångknappen. M.a.o. ett garantiärende.

Japp! Med andra ord är din maskin alltid redo för ånga, oavsett om du har den i bryggläge eller ångläge. Helt klart fel på maskinen och därför ett garantiärende!
 

YocaL

Well-known member
Jag var och lämnade den hos francisfrancis agentur som faktist fanns här i jkpg (tur!). Och han började pilla i maskinen på stört o det visade sig att vattnet var över 100grader vid vanligt kaffeläge. Testades o byta lite thermistorer men det hjälpte inte heller, däremot verkar det inte va nåt konstigt med själva ångknappen, men tydligen inget han vart med om.

Så jag har lämnat maskinen där och han skall höra av sig inom kort.
Tack för all hjälp!
 

YocaL

Well-known member
Är uppe i en månad nu...

Tålamodet börjar tryta, hur länge bör man vänta på en sånhär sak tro?
 

Anne

Well-known member
YocaL sa:
Är uppe i en månad nu...

Tålamodet börjar tryta, hur länge bör man vänta på en sånhär sak tro?

En månad är mer än vad som anses vara skälig tid för att åtgärda problemet. Man brukar prata om två-tre veckor som skälig tid från inlämning. Det står inte utskrivet i konsumentköplagen, men är gällande praxis. Det brukar gå rätt bra att hänvisa till det så brukar de antingen rappa på rejält, eller erbjuda en ny produkt direkt.
 

jb

Well-known member
"Skälig tid" är en tolkningsfråga från fall till fall och har dels med åldern på produkten att göra (är maskinen i princip ny bör felet kunna fixas rätt omgående annars byte av maskin medan en äldre maskin som fortfarande faller under den s.k. reklamationsfristen ska ges mer utrymme för reparation...) men också på orsaken till tiden det tar (t.ex. kan inväntande på en udda reservdel vara orsak till att skälig tid är längre än de nämnda tiderna medan enkla fel bör kunna lösas snabbare än så).

Praxis är nog olika beroende av produkt etc.

Det viktiga är väl som leverantör/butik... Att kommunicera med kunden hela tiden så man vet vad som händer!

Jag hoppas du får ditt problem löst snarast... ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
YocaL sa:
Är uppe i en månad nu...

Tålamodet börjar tryta, hur länge bör man vänta på en sånhär sak tro?

Är det jag som är förvirrad i matematiken, men du postade 02 okt 2006:

"Jag var och lämnade den hos francisfrancis agentur som faktist fanns här i jkpg (tur!). Och han började pilla i maskinen på stört ....

Så jag har lämnat maskinen där"


Och sedan postar du 17 okt 2006:

"Är uppe i en månad nu..."


...men om du nu lämnade in den 02 okt så har det inte gått en månad än på ett par veckor??? :?

(om du nu inte väntade ett par veckor med att posta att du lämnade in den förstås ;) )
 

YocaL

Well-known member
nje... 29'e september.
Men aaa du har rätt, jag räknade liiiiite fel :oops:

Men, du vet, dagarna går såååååååååååå långsamt utan den :roll:
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,668
Inlägg
155,725
Medlemmar
19,365
Senaste medlemmen
tomeem
Topp