roccster
Well-known member
Vad tycker ni om det?
Jag köper en sprillans ny maskin, och efter drygt tre veckor uppstår ett fel.
Felet är inte helt lätt att konstatera utan det kan bero på flera saker, där en av orsakerna skulle kunna vara kalk.
Hur är det möjligt att man som leverantör kan avskriva sig garantiärenden baserat på kalk. En nästan helt ny maskin ska väl ändå inte kalka igen efter 3 veckor?
Och hur ska jag som kund någonsin kunna hävda att det inte är kalkproblem om nu kalk är en godtagbar orsak att inte behöva ta det som garantiärende? Sen undrar jag också hur man som leverantör kan hävda att även om mitt vatten inte är speciellt kalkhaltigt, så kan det vara så att vattnet, som fabriken HAR DÄR maskinen görs, har det?
Så kaffemaskinsfabriker har så hög kalkhalt, inga filter, så att maskinerna kan kalka igen innan de ens skickas iväg?
Inte helt ok, tycker jag.
Jag köper en sprillans ny maskin, och efter drygt tre veckor uppstår ett fel.
Felet är inte helt lätt att konstatera utan det kan bero på flera saker, där en av orsakerna skulle kunna vara kalk.
Hur är det möjligt att man som leverantör kan avskriva sig garantiärenden baserat på kalk. En nästan helt ny maskin ska väl ändå inte kalka igen efter 3 veckor?
Och hur ska jag som kund någonsin kunna hävda att det inte är kalkproblem om nu kalk är en godtagbar orsak att inte behöva ta det som garantiärende? Sen undrar jag också hur man som leverantör kan hävda att även om mitt vatten inte är speciellt kalkhaltigt, så kan det vara så att vattnet, som fabriken HAR DÄR maskinen görs, har det?
Så kaffemaskinsfabriker har så hög kalkhalt, inga filter, så att maskinerna kan kalka igen innan de ens skickas iväg?
Inte helt ok, tycker jag.
Senast ändrad: