Sven Cahling
Member
Har idag fått hem en Gaggia Paros, köpt av ett holländskt företag. Priset var nedsatt (från €479 till €250) för "Detta är vårt demoex. Den är så god som ny." När den nu kom är sladden borta, bruksanvisningen borta, den är lite kantstött, lite rostig (om än mycket lite) och inte ren. Den ser mer ut att ha stått i personalrummet än att ha varit ett demoex. Jag har skrivit och frågat om de har några förslag innan jag skickar tillbaka den (t ex att skicka sladden och sänka priset rejält). Men jag vill också be om råd här:
1. Låter det självklart att den ska skickas tillbaka, eller
2. är €250 ändå ett så bra pris för en Paros, så att - om jag hittar en sladd och den skulle fungera bra, så borde jag behålla den?
3. Har någon en bruksanvisning på nätet (har letat, men inte hittat)?
4. Hur skulle du göra?
Vänliga hälsningar från en kaffesugen
Sven
(just nu boende i Bryssel)
p.s. Har ställt samma frågor hos CoffeeGeek.
1. Låter det självklart att den ska skickas tillbaka, eller
2. är €250 ändå ett så bra pris för en Paros, så att - om jag hittar en sladd och den skulle fungera bra, så borde jag behålla den?
3. Har någon en bruksanvisning på nätet (har letat, men inte hittat)?
4. Hur skulle du göra?
Vänliga hälsningar från en kaffesugen
Sven
(just nu boende i Bryssel)
p.s. Har ställt samma frågor hos CoffeeGeek.