Andreas.Net
Member
Jag tänkte bara passa på att lyfta fram en varning till alla som fundrar på att köpa ovanstånde produkt läs detta först:
Jag köpte själv en C3 Coffee Center Milano på Siba för ett tag sen, det bör tilläggas att jag hade en sämre manuell maskin innan som jag bara hade massa problem med, och tänkte då att jag skulle skaffa en helautomatisk maskin, och slippa allt besvär.....så fel jag hade, jag förstod att jag inte skulle kunna få lika bra kaffe som man får med en bra manuell maskin, men det kaffe som denna maskinen producerade kan man knappt kalla kaffe.
Det första jag upptäckte var att kvarnen malde för dåligt, så jag ringde till tillverkaren www.gerby.com och dom sa att jag skulle skicka maskinen till dem så att dom kunde sätta in en ny malskiva i kvarnen, sagt och gjort jag skickade in maskinen (jättekul när man köper en ny maskin och bara har haft den ett par dagar!!).
Jag fick tillbaka maskinen efter ca. en vecka och mycket riktigt maskinen malde mycket bättre problemet var bara att efter ca. 10 koppar så stannade bara maskinen och en ikon dök upp i displayen, jag kollade efter i manualen och såg att ikonen betydde att det var fel på eeprom i maskinen.
Ni kan tänka er att jag var förbannad som tur var så kunde jag inte ringa dem på direkten eftersom de hade stängt för dagen....jag hade nog bara svurit i luren och då hade dom lagt på...
Jag ringde dem dagen därpå och krävde att få en ny maskin, jag fick efter c.a en och en halv vecka en ny maskin och det var samma problem med den...den malde för dåligt och kaffet var blaskigt och smaklöst, så jag kontaktade siba där jag köpte den och bad att få returnera den och få mina pengar tillbaka, efter mycket om och men fick jag pengarna tillbaka och jag köpte en gaggia classic och en gaggia MDF kvarn.....slutet gott allting gott.
/Andreas
Jag köpte själv en C3 Coffee Center Milano på Siba för ett tag sen, det bör tilläggas att jag hade en sämre manuell maskin innan som jag bara hade massa problem med, och tänkte då att jag skulle skaffa en helautomatisk maskin, och slippa allt besvär.....så fel jag hade, jag förstod att jag inte skulle kunna få lika bra kaffe som man får med en bra manuell maskin, men det kaffe som denna maskinen producerade kan man knappt kalla kaffe.
Det första jag upptäckte var att kvarnen malde för dåligt, så jag ringde till tillverkaren www.gerby.com och dom sa att jag skulle skicka maskinen till dem så att dom kunde sätta in en ny malskiva i kvarnen, sagt och gjort jag skickade in maskinen (jättekul när man köper en ny maskin och bara har haft den ett par dagar!!).
Jag fick tillbaka maskinen efter ca. en vecka och mycket riktigt maskinen malde mycket bättre problemet var bara att efter ca. 10 koppar så stannade bara maskinen och en ikon dök upp i displayen, jag kollade efter i manualen och såg att ikonen betydde att det var fel på eeprom i maskinen.
Ni kan tänka er att jag var förbannad som tur var så kunde jag inte ringa dem på direkten eftersom de hade stängt för dagen....jag hade nog bara svurit i luren och då hade dom lagt på...
Jag ringde dem dagen därpå och krävde att få en ny maskin, jag fick efter c.a en och en halv vecka en ny maskin och det var samma problem med den...den malde för dåligt och kaffet var blaskigt och smaklöst, så jag kontaktade siba där jag köpte den och bad att få returnera den och få mina pengar tillbaka, efter mycket om och men fick jag pengarna tillbaka och jag köpte en gaggia classic och en gaggia MDF kvarn.....slutet gott allting gott.
/Andreas